Kadra

Michał Głaszczka
realizator oświetlenia, lighting designer

Zajmuje się reżyserią światła, oświetleniem teatralnym i scenicznym. Jest absolwentem Instytutu Etnologii i Antropologii Kultury Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Teatralnej Jana i Haliny Machulskich. Przez wiele lat zapewniał doskonałe oświetlenie m.in. spektaklom warszawskiego Teatru Rozmaitości, Teatru WARSawy, Teatru Powszechnego, Teatru Konsekwentnego, Teatru Współczesnego i Teatru Buffo. Realizował także projekty dla teatrów z Krakowa, Łodzi, Gdańska czy Poznania. Prowadzi firmę zajmującą się obsługą artystyczną i techniczną wydarzeń teatralnych. Ma w dorobku ponad 30 spektakli teatralnych, wiele koncertów, sesji fotograficznych oraz nagrań telewizyjnych.

Antoni Rylke
realizator dźwięku

10 lat doświadczenia w zawodzie dźwiękowca. Specjalizuje się w realizacji dźwięku na potrzeby spektakli teatralnych, koncertów i festiwali. Pracował m.in. dla Teatru Powszechnego, Teatru IMKA i Teatru WARSawy. Aktualnie kompleksowo zajmuje się obsługą projektów multimedialnych na potrzeby Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego (rejestracja wydarzeń, transmisje na żywo, obsługa systemów tłumaczenia symultanicznego i rozwiązań z obszaru digital signage). Współpracuje też z klubem jazzowym, gdzie odpowiada za jakość nagłośnienia, oświetlenia i multimediów podczas koncertów.

Katarzyna Sankowska
kostiumograf, scenograf

Absolwentka Wydziału Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Specjalizuje się w kostiumach i scenografii teatralnej, chociaż zdążają jej się epizody filmowe. Pracę w teatrze rozpoczęła pod okiem wybitnych twórców teatralnych jako asystentka oraz współautorka projektów m.in. w Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Wielkim i Operze Narodowej, Nowym Teatrze. Jako autorka scenografii i kostiumów realizuje się w teatrach w całej Polsce m.in. w Teatrze im. Cypriana Norwida w Jeleniej Górze, w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie, w Collegium Nobilium w Warszawie, w Teatrze im. Jana Dormana w Będzienie, Teatrze Maska w Rzeszowie, Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Teatrze Miejskim w Gliwicach oraz Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Jest pełna energii i chęci dzielenia się swoimi wizjami, koncepcjami. Swoje zadania realizuje, wykorzystując różnorodne techniki i formy wyrazu artystycznego, dlatego zajęcia z Kasią są wspaniałą artystyczną przygodą.

Krzysztof Brycki
nauczyciel rysunku i malarstwa

Wielki pasjonat ilustracji i wizualizacji. Talent i zainteresowanie sztuką zaprowadziły go na ASP w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa u prof. Mariana Czapli oraz specjalizację w pracowni Sztuka w przestrzeni publicznej u prof. Mirosława Duchowskiego. Już jako absolwent wystawiał swoje prace m.in. w Galerii PN Piotr Nowicki oraz Galerii Forma i Kolor. Od 2001 roku współpracuje z Państwowym Ogniskiem Artystycznym „Nowolipki”. Obecnie prowadzi też zajęcia z rysunku i malarstwa, podczas których dzieli się wiedzą z uczestnikami i wspiera ich w rozwoju.

Jarosław Kuźmiński
rzeźbiarz, rysownik

Zanim poszedł na studia, pracował w Teatrze Wielkim Opery i Baletu w Warszawie w dziale dekoracji scenicznych. Miłość do rzeźby okazała się jednak silniejsza i zaprowadziła na ASP w Warszawie, którą ukończył w 1989 roku. Jako absolwent Wydziału Rzeźby współpracował przy realizacjach rzeźbiarskich w przestrzeni miejskiej w Boulogne-Billancourt pod Paryżem. Swoje prace prezentował m.in. podczas wystaw: “Galeria Dziekanka”, “Dekada Sztuki” (Warszawa) czy “Instalacja w przestrzeni miejskiej” (Lengerich, Niemcy). Obecnie zajmuje się małą formą rzeźbiarską, malarstwem i ilustracją. Od 2000 roku pracuje jako nauczyciel rzeźby, rysunku i charakteryzacji (w specjalności “efekty specjalne”) w szkole plastycznej.

Justyna Szwede-Becker  
doświadczona projektantka

Absolwentka prestiżowej Parsons School of Design w Nowym Jorku, nagrodzona Gold Thimble Award za najlepszą kolekcję roku. Zajmowała się konserwacją ubiorów zabytkowych w Costiume Institute w nowojorskim Metropolitan Museum. Pracowała dla amerykańskich projektantów takich jak: Butterick Patterns, Perre D Alby, a w Polsce współpracowała z L Estelle, Operą Kameralną i projektowała ubiory finalistek Miss Polonia. Autorka ilustracji historii ubioru i współautorka książki „Historia fryzur”. Projektantka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz dydaktycznym.

Witold Stefaniak
scenograf

Absolwent Europejskiego Liceum Charles de Gaulle w Dijon. W 2006r. ukończył z wyróżnieniem École Nationale Supérieure d’Art we Francji, na wydziale „Projektowanie przestrzeni”. Stypendysta Accademia di Belle Arti di Brera w Mediolanie oraz Nagoya University of Arts w Japonii. Zajmuje się scenografią, projektowaniem wnętrz oraz tłumaczeniem sztuk teatralnych. Autor scenografii do spektakli teatralnych: “Hiszpańska mucha”, “Lunch o północy”, “Lekko nie będzie”, “Jak nie oszaleć z facetem”, “Być jak Elizabeth Taylor”, “Vladimir”, “Przygoda z ogrodnikiem”, “Żona potrzebna od zaraz”, “Manewry weselne”, “Zacznijmy jeszcze raz”, “Frida”, “Judy Garland”, “Dobry wieczór kawalerski”, “Mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus”, “Czarna komedia”, “Upiór w kuchni”. Autor tłumaczeń takich sztuk jak: “Lekko nie będzie” J. C. Islert, “Nerwica natręctw” L. Baffie, “Kolacja pożegnalna” Alexandre de la Patellière i Matthieu Delaporte oraz “Wąsik” Sacha Judaszko i Fabrice Donnio.

Agnieszka Prokopczuk
charakteryzatorka, stylistka i kostiumograf

Absolwentka Wydziału Technik Scenograficznych Studia Sztuki (charakteryzacja). Ma także doświadczenia w pracy jako scenograf. Swoje pasje rozwija w Teatrze Kamienica, gdzie od 2017 roku kieruje Pracownią Kostiumów i Charakteryzacji. Pomaga także w tworzeniu wizerunku (nie tylko scenicznego) aktorkom i aktorom, a także osobom związanym z biznesem oraz politykom. Jej doświadczenie ze sfery biznesu, zamiłowanie do psychologii osobowości oraz umiejętności spowodowały, że z sukcesem zrealizowała kilka unikalnych projektów kostiumów na deskach Kamienicy, tworząc za każdym razem oryginalną postać sceniczną. Superwizorka prowadząca praktyki dla adeptów Studia Sztuki. Współpracuje z fotografami, działami PR. Jako stylistka koncentruje się przede wszystkim na osobie, z którą współpracuje, wystrzega się schematów, modeli i założeń. Kładzie nacisk na praktyczny wymiar zajęć, z uwzględnieniem rozwijania i doskonalenia kompetencji uczestników, ich realnych umiejętności i przydatnej wiedzy.

Magdalena Stępień
nauczycielka historii sztuki

Absolwentka kierunku Historia sztuki Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Odbywała także praktyki w pracowni modelatorskiej Teatru Wielkiego w Warszawie, poznając tajniki tworzenia wspaniałych scenografii. Nauczycielka plastyki, techniki i wiedzy o kulturze w warszawskich szkołach. Zafascynowana pięknem, rozumieniem i tworzeniem sztuki. W 2015 roku brała udział wyjeździe studyjnym do szkół w Australii.

Piotr Janowczyk
nauczyciel historii sztuki

Z wykształcenia plastyk i historyk sztuki. Wielokrotnie brał udział w przedsięwzięciach związanych z ilustracją, plakatem, street artem. Jako rysownik opublikował kilkaset ilustracji w prasie codziennej i na okładkach i łamach magazynów kolorowych. Aktualnie zajmuje się głównie reżyserią krótkich form filmowych w kategorii (animacja, dokument, videoklip) W latach 2011-2017 odbył cykliczną podróż po Europie sięgającą od Odessy za Koło Podbiegunowe. W tym czasie powstały wykonywane autorsko w wielu miastach Europy wielkoformatowe murale (Odessa, Wrocław, Drezno, Praha, Orgosollo, Silo, Berlin, Nicea). Jako pedagog skupiony na współczesnych technikach obrazowania. W przeszłości wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Europejskiej Akademii Sztuki. Od ponad 10 lat realizuje cykl wykładów monograficznych z zakresu historii sztuki i historii kultury wizualnej w warszawskich uczelniach artystycznych. Jego wykłady doczekały się też wersji radiowej na antenie TOKFM. Członek Stowarzyszenia Historyków Sztuki. Wielokrotny juror konkursów graficznych.