Kadra

Grażyna Karwowska-Winiarek
dyrektor szkoły artystycznej KamArti

Manager, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, autorka projektów z dziedziny kultury, zarządza projektami o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim. Przez 23 lata współpracowała z prof. Haliną Machulską i prof. Janem Machulskim, współtworzyła szkołę aktorską. Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży „KORCZAK” (2001 – 2018). Pod jej kierunkiem festiwal został włączony do programu kulturalnego Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej (2011) Była (2012-2014) dyrektorem 18 Światowego Kongresu ASSITEJ Teatrów dla Dzieci  i Młodzieży organizowanego w Warszawie. Współautorka projektu „Labirynt Teatralny” za który w ramach Warszawskiej Giełdy Programów Edukacji Kulturalnej otrzymała nagrodę za najlepszy projekt z zakresu edukacji kulturalnej (2009). Autorka projektów: Mazowiecki Fundusz Teatralny realizowany w województwie mazowieckim, „LALKA na SCENIE – Międzynarodowy Festiwal Ulicznych Teatrów Lalkowych”, projekt dwukrotnie nominowany do nagrody SŁONECZNIKI za innowacyjność. Fundatorka Fundacji MERITUM im. Zbyszka Winiarka, której celem jest realizacja zadań z dziedziny  edukacji, kultury i sztuki. Odznaczona: „Odznaką Honorową za Zasługi dla Ochrony Praw Dziecka” przyznaną przez Ministra Rzecznika Praw Dziecka.

Magdalena Bury
zastępca dyrektora szkoły Kamarti

Absolwentka Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing. Wieloletni pracownik Stowarzyszenia Polskiego Ośrodka ASSITEJ, w którym była kierownikiem biura Szkoły Aktorskiej H. i J. Machulskich. Pracowała jako koordynator Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK oraz przy projektach edukacyjnych, m.in. konkurs Szukamy polskiego Szekspira. Współpracowała przy realizacji projektów teatralnych dla dzieci i młodzieży z Fundacją Meritum- Lalka na Scenie, Łamigłówka Teatralna. Lubi aktywnie wypoczywać na wycieczkach po górach i nizinach, rowerowych przejażdżkach, a zimą jeżdżąc na nartach.

Łukasz Faliński
realizacje intermedialne

Ukończył fortepian II stopnia w Rzeszowie. Zdecydował się jednak zmienić kierunek swoich zainteresowań. Skończył reżyserię dźwięku w Warszawie oraz Muzykoterapię na Akademii Muzycznej w Łodzi. Od początku swojej kariery zawodowej zajmował się realizacją dźwięku. Dodatkowo na przestrzeni lat miał okazję do rozwoju również w sferze wideo. Dotychczas związany był głównie z pracą przy realizacji spektakli teatralnych, koncertów jak również konferencji i eventów. Współpracował z cenionymi osobistościami polskiej sceny teatralnej i muzycznej, jak Emilian Kamiński, Krzysztof Warlikowski, Grzegorz Jarzyna, Krystian Lupa, Paweł Mykietyn czy Jacek Ostaszewski, a w związku z tym potrafi sprostać najwyższym wymaganiom i standardom pracy. Nadal współpracuje np. GMB pro sound oraz z Audiofriq czy UNION. Do przykładowych realizacji należą: Open’er Festival – teatr na festiwalu, Stanisława Celińska – Nowa Warszawa, Mitch and mitch, premiera i wspólne słuchanie płyty Pawła Mykietyna „Mykietyn. Teatr”, Renate Jett – Jett Live, Mecz towarzyski, Born In Africaod (stycznia 2002 do grudnia 2008), Warszawska Jesień, Novika, Łąki Łan, Kapela ze wsi Warszawa, Muzykoterapia. Festiwal instalacji muzycznych, sztuka Macbeth Grzegorza Jarzyny w Nowym Jorku pod Broklin Bridge oraz sztuka (A)pollonia Krzysztofa Warlikowskiego prezentowana w Avignon na dziedzińcu Pałacu Papieskiego.

Jarosław Kuźmiński
rzeźba, rysunek

Absolwent Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Studia na Akademii (w latach 1984 – 89) poprzedził pracą w Teatrze Wielkim Opery i Baletu w Warszawie (w dziale dekoracji scenicznych). Studiował u profesorów: Gustawa Zemły, Stanisława Kulona i w pracowni Grzegorza Kowalskiego znanej pod nazwą “Kowalnia”. W tej pracowni w 1989 roku obronił pracę dyplomową. Jako absolwent Wydziału Rzeźby współpracował przy realizacjach rzeźbiarskich w przestrzeni miejskiej w Boulogne-Billancourt pod Paryżem. Swoje prace prezentował m.in. podczas wystaw: “Galeria Dziekanka”, “Dekada Sztuki” (Warszawa) czy “Instalacja w przestrzeni miejskiej” (Lengerich, Niemcy). Obecnie zajmuje się małą formą rzeźbiarską, malarstwem i ilustracją. Od 2000 roku pracuje jako nauczyciel rzeźby i charakteryzacji (w specjalności “efekty specjalne”) w szkole plastycznej. Od 2019 roku pracuje jako nauczyciel rzeźby w Policealnej Artystycznej Szkole KamArti przy Teatrze Kamienica w Warszawie.

Łukasz Choroń
realizacje intermedialne

Swoją przygodę z realizacją dźwięku rozpoczął w rodzimym Opolu. Po pierwszych krokach stawianych za konsoletą w sali prób Opolskiego Studia Piosenki, gdzie uczył się sztuki wokalnej, rozpoczął współpracę z MOK oraz Filharmonią Opolską. Kolejnym etapem były recitale Marcina Dańca realizowane na zlecenie jednej z opolskich agencji koncertowych. Od 2002 roku współpracował z firmami rentalowymi oraz managementami artystów tworząc na ich zlecenie oprawę dźwiękową (FoH i systemów monitorowych) koncertów rodzimych i zagranicznych gwiazd muzyki takich jak: Gregg Bissonette (Santana, Steve Vai), Ian Pace (Deep Purple), Carl Palmer (Emerson, Lake & Palmer), Maanam, IRA, O.N.A., Dżem, Jarosław Śmietana, Kult, Oddział Zamknięty, T.Love, Michał Bajor, Enej, Dżem, Małgorzata Ostrowska, Perfect, Piersi, Wilki, Brathanki, Łzy, Golec uOrkiestra, Virgin, Ewelina Flinta i wielu innych.” Obecnie jest nauczycielem Szkoły Artystycznej KamArti, gdzie prowadzi zajęcia z Realizacji intermedialnych.

Katarzyna Szkop
kreacja wizerunku

Wizażystka, charakteryzatorka, stylistka fryzur i instruktorka makijażu. Dyplomowany Mistrz w zawodzie wizażystka/stylistka uzyskany przy MIRZiP w Warszawie. Zdobywczyni III miejsca w Ogólnopolskich Mistrzostwach Makijażu Artystycznego. Studiowała Filologię polską oraz Malarstwo i rysunek na ASP. W zawodzie od 16 lat. Wieloletnia wykładowczyni w szkołach makijażu. Członkini grupy makijażystów Sephora Backstage prowadzonej przez Sergiusza Osmańskiego oraz trener wewnętrzny w Sephora Polska. Współpracowała min. Z Tatianą Okupnik, Mają Hirch, Małgorzatą Lipmann, Chantal Thomas, Małgorzatą Kożuchowską, Krzysztofem Kiljańskim. Na co dzień pracuje przy spektaklach, jako wykładowca, przy sesjach zdjęciowych oraz z klientem indywidualnym. Prywatnie żona i mama dwóch chłopców.

Krzysztof Brycki
rysunek, malarstwo

Wielki pasjonat ilustracji i wizualizacji. Talent i zainteresowanie sztuką zaprowadziły go na ASP w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa u prof. Mariana Czapli oraz specjalizację w pracowni Sztuka w przestrzeni publicznej u prof. Mirosława Duchowskiego. Już jako absolwent wystawiał swoje prace m.in. w Galerii PN Piotr Nowicki oraz Galerii Forma i Kolor. Od 2001 roku współpracuje z Państwowym Ogniskiem Artystycznym „Nowolipki”. Obecnie prowadzi też zajęcia z rysunku i malarstwa, podczas których dzieli się wiedzą z uczestnikami i wspiera ich w rozwoju.

Maciej Żurczak
realizacje intermedialne

Z wykształcenia Technik ceramiki użytkowej. Swoją przygodę z teatrem zaczynał jako technik sceny, a następnie rozwijał się w tej dziedzinie. Kolejnymi etapami były stanowiska realizatora multimediów, a później realizatora światła. Pracuje na różnych systemach video: coolux, pixera, barco, black magick. Operator konsolet oświetleniowych, m.in. grand macompulite. Współpracował z Teatrem Współczesnym i Nowym Teatrem w Warszawie. Realizuje spektakle oraz wydarzenia plenerowe: zarówno w zakresie multimediów, jak i realizacji światła. Na stałe związany z Teatrem Kamienica i Szkołą Artystyczną KamArti.

Justyna Szwede-Becker  
projektowanie, stylizacja kostiumu

Absolwentka prestiżowej Parsons School of Design w Nowym Jorku, nagrodzona Gold Thimble Award za najlepszą kolekcję roku. Zajmowała się konserwacją ubiorów zabytkowych w Costiume Institute w nowojorskim Metropolitan Museum. Pracowała dla amerykańskich projektantów takich jak: Butterick Patterns, Perre D Alby, a w Polsce współpracowała z L Estelle, Operą Kameralną i projektowała ubiory finalistek Miss Polonia. Autorka ilustracji historii ubioru i współautorka książki „Historia fryzur”. Projektantka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz dydaktycznym.

Marzena Wargoś-Sojda
kreacja wizerunku
 

Charakteryzatorka, mistrzyni fryzjerstwa, kosmetolog. Od początku istnienia Teatru Kamienica związana z Nim jako charakteryzatorka. Tworzyła charakteryzację do spektakli teatralnych: „Ordonka z Kamienicy”, „Piękne Panie i Panowie”, „Testament cnotliwego rozpustnika”, „I tak Cię kocham”, „Hiszpańska mucha”, „Romanse…, romanse..”, „Noc Gwiazdy”, „Wiera Gran”, „SPA salon Ponętnych Alternatyw”,  „Tango Notturno”, „Botox”, „Złodziej”,  „Blef”, „Tresowany mężczyzna”, „Kobieta, która ugotowała męża”, „Być jak Marlene”, „Wszechmocni w sieci”, „Via-gra”, „Kumulacja, czyli pieniądze to nie wszystko”, „Metoda na wnuczka”. Twórczyni wielu metamorfoz na łamach gazet, ekspert w dziedzinie porad kosmetyczno-fryzjerskich w prasie kobiecej. Współpracowała przy pokazach mody (m.in. Krajewscy), prestiżowych turniejach tanecznych jak Międzynarodowy Turniej Tańca CIN&CIN Polish Cup, galach m.in. wprowadzenie na rynek fiata 500x, Playboy – Władysławowo, sesjach fotograficznych, materiałach reklamowych, klipach, plakatach. Na co dzień prowadzi salon Beauty Center Marzena Sojda, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem kreując wygląd kobiet powtarzając za mistrzem Loreal: „każda inna, każda wyjątkowa”.

Maciej Słowikowski
realizacje intermedialne

Od 1999 roku pracuje jako realizator dźwięku w warszawskich teatrach (Teatr Ateneum, Studio Buffo, Teatr Montownia, Teatr Kamienica). Odpowiada za wyposażenie w sprzęt audio oraz multimedialny Teatr oraz w Studio Kamienicę. Zajmuje się na co dzień realizacją dźwięku w spektaklach muzycznych oraz koncertów.  Oprócz tego jest projektantem urządzeń audio, systemów łączności i elektronicznych rekwizytów teatralnych. W Teatrze Kamienica pracuje od rozpoczęcia jego budowy. Meloman, kolekcjoner płyt, podróżnik.

Rafał Latoszek
film, fotografia

Rafał Latoszek urodzony w Warszawie, rocznik 73. Absolwent PWSFiTv w Łodzi. Już podczas studiów na wydziale fotografii rozpoczął stałą współpracę z miesięcznikiem „Twój Styl”. Wykonywał sesje fotograficzne znanych i cenionych osób polskiej kultury. Podróżował po całym świecie. W 2000 roku w Neapolu wykonał ostatnie portrety Gustawowi Herling-Grudzińskiemu. Fotografował Stanisława Lema, Andrzeja Wajdę, Tadeusza Konwickiego i wiele innych wybitnych osobowości polskiej sceny. Związany jest również z warszawskimi teatrami. Zaczynał w Teatrze Nowym u boku Adama Hanuszkiewicza. Następnie działał w Teatrze Syrena, gdzie fotografował Hannę Bielicką i Irenę Kwiatkowską – ikony polskiego filmu i teatru. Aktualnie współpracuje z Emilianem Kamińskim w Teatrze Kamienica. Za portret Janusza Gajosa zdobył pierwszą nagrodę w Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej. Ma na swoim koncie kilka indywidualnych wystaw. W wolnych chwilach uprawia bieganie długodystansowe i triathlon. W 2016 został tzw. „Człowiekiem z żelaza” kończąc zawody w dystansie długim w Mistrzostwach Polski w Triathlonie zajmując 35. miejsce. Duży zbiór twórczości prezentowany jest na autorskiej stronie www.latoszek.com.

Emilia Kulczycka
historia sztuki
 

Ukończyła studia licencjackie z zakresu Historii sztuki na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego i kurs pedagogiczny pozaszkolnych form oświaty i praktycznej nauki zawodu w Studium Kształcenia Kadr (SKK) w 2012r. Adeptka szkoły policealnego Studium Technik Scenograficznych Szkół Techniki Inscenizacyjnej Filmu, Teatru i TV, kierunek charakteryzacja i stylizacja. W ramach nauki odbyła roczne praktyki w Operze Narodowej Teatru Wielkiego przy charakteryzacji chóru i baletu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu arteterapii i terapii pedagogicznej. Odbyła 100-godzinne praktyki w szpitalu psychiatrycznym MSCZ im. J. Mazurkiewicza w Tworkach. Potrafi tworzyć i przeprowadzać relaksacje oraz zajęcia sensoryczne z zakresu praktyki uważności, a także inne zajęcia terapeutyczne. Pracuje na stanowisku opiekuna ekspozycji w Muzeum Warszawy. Dzięki różnorodnym zainteresowaniom i wszechstronnemu wykształceniu uczeń zyskuje więcej źródeł inspiracji i przykładów oddziaływań pomiędzy sztuką a religiami, obyczajowością, życiem codziennym, naturą, ciałem i psychiką ludzką.

Szymon Szczęsny
realizacje intermedialne

Zajmuje się realizacją światła w teatrach, domach kultury i na koncertach. Jako wieloletni realizator Teatru Kamienica brał udział w reżyserii światła do niezliczonych przedsięwzięć teatralnych i prestiżowych eventów. Posiada bogate doświadczenie wyjazdowe (ponad 200 spektakli wyjazdowych w najważniejszych obiektach kulturalnych w Polsce). Aktualnie związany z firmą „TEATR” która zajmuje się szeroko pojętą technologią sceniczną, gdzie biorę udział w projektowaniu przestrzeni scenicznych na terenie kraju.

Maks Mac
dekoratorstwo

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Scenografii. Studiował w Kunsthochschule Berlin Weißensee, uzyskał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2019/20. Pracuje w teatrze, operze, filmie oraz teatrze telewizji. W sezonie teatralnym 2020/21 współpracował ze scenografem Rufusem Didwiszusem realizując spektakle operowe „Der Rosenkavalier” w Bayerische Staatsoper oraz „Le coq d’or” w Opera National de Lyon we Francji.

Ewa Gdowiok
scenografia, kostiumy
 

Od lat realizuje różne formy scenografii w teatrze, filmie, reklamie i wystawiennictwie – od otwarcia Centrum Nauki „Kopernik”, przez serial satyryczny „LaLaPoland”, film fabularny “Jak zostać gwiazdą?”, scenografię do koncertu „HEY- unplugged”, aż po cykl teatrów telewizji „Teatroteka” („Krzywy domek”, „Walizka” i „Holzwege” nagrodzone na Teatrotekafest i WorldFest-Houston). Ma na swoim koncie liczne spektakle dramatyczne i muzyczne. Ostatnio zrealizowała spektakle: „Kasieńka” w Miniaturze w Gdańsku, „roz/Czarowanie” w Teatrze Ochoty w Warszawie ,„Płuca” (nagroda na festiwalu „Rzeczywistość przedstawiona” w 2018 roku), „W krainie uśmiechu „i „Pewien mały dzień” w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, „High School Musical” w Gliwickim Teatrze Muzycznym, „Kiedy świat był młody” w Teatrze Polskim w Poznaniu, „Człowieka z La Manchy” w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, „Cafe Luna” w Teatrze Polonia, „Marat-Sade” i „Iluzje” w Collegium Nobilium. Zajmuje się działalnością dydaktyczną prowadząc zajęcia w warszawskiej Akademii Fotografii, gdzie przekazuje wiedzę z zakresu estetyki w kontekście historycznym z uwzględnieniem zdobyczy designu i zasad ergonomii oraz w szkole artystycznej KamArti przy Teatrze Kamienica.